Κείμενο: Φώτης Καλιαμπάκος.
Ενώ οι άλλοι «κλασσικοί» θεσμοί της πόλης, όπως Φιλαρμονική και η όπερα, βρίσκονται είτε
σε διακοπές είτε σε περιοδείες λειτουργώντας και ως πρέσβεις πολιτισμού, στο Lincoln Center
for the Performing Arts στην καρδιά της Νέας Υόρκης, κυριαρχεί η καθιερωμένη ετήσια σειρά
παραστάσεων του διακεκριμένου American Ballet Theatre.
Με εξαίρεση βέβαια τα χρόνια της πανδημίας κάθε χρόνο ο σε παγκόσμιο επίπεδο κορυφαίος θεσμός «καταλαμβάνει» τη σκηνή της Metropolitan Opera, με τις τεράστιες δυνατότητες της τελευταίας να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ιδιαίτερα απαιτητικών παραγωγών του μπαλέτου, χωρίς να ξεχνάμε βέβαια και την έξοχη ακουστική.
Παλιότερα οι παραστάσεις του ABT ξεκινούσαν στις αρχές Μαΐου, φέτος όμως η Metropolitan Opera μετέβαλε το δικό της πρόγραμμα και ολοκλήρωσε τη σαιζόν στις αρχές Ιουνίου με αποτέλεσμα και το πρόγραμμα του μπαλέτου να μετατεθεί.
Το μπαλέτο
φροντίζει κάθε χρόνο να συνδυάζει τις αγαπημένες κλασσικές παραστάσεις με κάποιες νέες,
πολλές φορές πρωτοποριακές παραγωγές που δίνουν την ευκαιρία σε κορυφαίους καλλιτέχνες
από όλο τον κόσμο να παρουσιάσουν τις δημιουργίες του και να αποδείξουν ότι η μορφή αυτή
της τέχνης είναι δυναμική και εξελίξιμη.
Καλλιρρόη – “Of Love and Rage”
Στην περυσινή σαιζόν μάλιστα η νέα παραγωγή είχε ελληνικό χρώμα, αφού το ΑΒΤ
παρουσίασε την πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη της φιλόδοξης παραγωγής του: “Of Love and Rage” η
οποία βασίζονταν στο μύθο της Καλλιρόης, της περιζήτητης καλλονής από την αρχαιότητα, η
οποία περιηγείται στη Μεσόγειο καθώς η μοίρα, οι παρεξηγήσεις και οι προσπάθειες των
πολλών διεκδικητών της την απομακρύνουν προσωρινά από τον αγαπημένο της.
Ο Ουκρανός χορογράφος Alexei Ratmansky είχε συνεργαστεί με τους ειδικούς των συλλογών αρχαιοτήτων του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης για να αναβιώσει στη σκηνή τον κόσμο της ελληνιστικής εποχής. Χρησιμοποιήθηκε η μουσική του αρμενικής καταγωγής